Începe cu ce nu-ți place – Brian Tracy

Bună, dragilor!
Cum mi se pare o idee super faină newsletter-ul @andreea_chiuaru, Book Bites, am decis că, atât pe cât o să pot, să mă țin și de #bookbiteschallenge. Iar pentru luna ianuarie, în spiritul rezoluțiilor de început de an, tema a fost să citim o carte care să ne transforme într-o versiune mai bună a noastră.

Aș fi vrut să citesc „Esențialismul”, tot la recomandarea Andreei, deoarece am început-o la un moment dat și mi-a plăcut mult, dar nu m-am ținut de ea, iar acum trebuie să o împrumut din nou. Așa că m-am apucat de „Începe cu ce nu-ți place” pentru că o aveam pe listă și suna promițător.

Ei bine, nu e o revelație, asta pot spune din start. Sau, cel puțin, nu pentru mine. Are idei interesante, dar cred că puteau fi, la fel de bine, comasate într-un articol de câteva pagini. Multe se și repetă, sub altă formă, de câteva ori, pe parcursul cărții. Aici sunt „felii de salam”, mai încolo de „șvaițer”, ba niște butoaie, ba o broască în bucăți, în fine, și astea mi-au părut niște analogii destul de neinspirate pentru fix același lucru.

 

Pe scurt, cu ce am rămas și/sau ce încerc să pun în practică (mai des):

  • începe cu ce nu-ți place, duh, titlul e un sfat în sine. (ideea „broaștelor” din carte este de-a dreptul scârboasă, deși am înțeles de unde vine – eng. „eat that frog” -, but still, atâtea „broaște” în text mi-au întors stomacul pe dos); 
  • orice trebuie pus pe hârtie. Atâta timp cât un goal este pus pe hârtie, devine palpabil și mai ușor realizabil, iar faptul că îl tot vezi scris te ajută să nu îl scapi din vedere și să lucrezi constant la înfăptuirea sa;
  • task-urile mari trebuie divizate în task-uri mai mici (inserați aici analogiile de care vă ziceam mai sus);
  • fiecare zi trebuie planificată în amănunt – cei cinci ”P”: ,Planificarea Potrivită Previne Performanța Proastă” (probabil niciodată nu o să ajung la acest nivel cause I really hate planning ahead);
  • învață constant. Mi-a plăcut mult un citat al unui antrenor de baschet, „dacă nu devii mai bun, înseamnă că devii mai prost”. Oricât de mult am ști într-un domeniu, fără să învățăm constant, uităm extrem de repede. Și rămânem oricum în urmă pentru că totul evoluează.
  • află-ți talentul și devino remarcabil;
  • ocupă-te de fiecare lucru pe rând, uită de multi-tasking (aici o să am ceva de furcă…);
  • principiul Pareto, de care am mai auzit, sau Regula 80/20, conform căruia 20% din acțiunile noastre le influențează pe celelalte 80%, pricipiu aplicabil în orice domeniu, dar despre asta se poate citi pe oriunde.

Și alte asemenea ”sfaturi”, unele mai evidente (precum ordinea la locul de muncă), iar altele mai puțin evidente… Per total, a fost ok, ar fi fost perfectă dacă nu s-ar fi repetat atâtea chestii. Also, ”revoluționara” Regulă ABCDE de care ne vorbește la un moment dat autorul mi se pare și ea tot o combinație de mai multe sfaturi și basically înseamnă prioritizare. Mda, nimic nou sub soare.

În fine, ar fi multe aspecte care nu mi-au plăcut, aș șterge pagini întregi, but well…  Am citit-o și mi-a ieșit din grijă, să zic așa.

 

bookdealerz sgn copy

 

 

Comentariile nu închise.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑